Bun venit!

La ce m-am gandit pentru blogul acesta: sa va arat ce-mi place mie sa fac, sa va mai povestesc pe ce site-uri descopar chestii interesante legate de margelit, eventual sa facem schimb de impresii (poate aveti si voi cate ceva de impartasit), sa va prezint tutoriale cu pasii parcursi in construirea unui model si...mai vedem ce idei imi mai vin.

Nici un om nu poate deveni stapanul mestesugului sau...din prima zi :)

14 octombrie 2011

La Paris

15 octombrie, a treia zi la Paris - putin despre Sacre-Coeur

Prima locatie vizitata: bazilica Sacre-Coeur (Inima Sfanta) ridicata in onoarea soldatilor morti in razboiul franco-prusac; lucrarile au durat 46 de ani. Parisul se vede in toata splendoarea lui de aici.

Ce mi-a placut aici:

- multimea de turisti care umbla tacuta si cu mare grija atunci cand intra in bazilica;
- nu se plateste taxa la intrare;
- din loc in loc poti cumpara lumanari - ofranda pentru sfintii infatisati in statui uriase;
- pentru lumanari nu-ti cere nimeni bani, erau afisate tarifele pentru fiecare tip de lumanare pe care vrei sa o aprinzi si exista o cutie in care puneai contravaloarea lumanarilor; fiecare punea in cutie dupa cum il mana propria constiinta;
- din loc in loc gaseai automate de unde iti puteai achizitiona monede cu imaginea monumentului.

In rest, maretia si impozanta constructiei nu poate fi descrisa in cuvinte. Am ramas cu gura cascata, pe scurt! :)





14 octombrie, a doua zi la Paris


In sfarsit la Paris! Planuim iesirea asta de ceva vreme - de fapt, sotul meu care este extrem de prevazator, a facut aranjamentele din primavara. Ca doar nu implinim zece ani de casnicie in fiecare an! Multumesc domnule sot, este minunat ce ai facut sa se intample! Abia astept surpriza la 20 de ani...tot de casnicie... :)

Am tot auzit povesti despre Paris, am mai citit cate ceva - nu foarte mult, e-adevarat, dar ceea ce traiesti pe propria piele e diferit. Poate ca unii isi doresc neaparat sa ajunga pe Champs Elysees pentru niste reprize de shopping, altii poate isi doresc sa ajunga la Disney pentru o experienta de neuitat in lumea animatiei ... iar altii poate doresc sa ajunga sa viziteze cel putin cele mai importante atractii turistice ale orasului (asta daca au suficient timp):
  • Muzeul Luvru (cel mai mare muzeu din lume)
  • Muzeul Orsay (galeria de arta care initial a fost gara)
  • Turnul Eiffel (cel mai cunoscut turn din lume)
  • Catedrala Notre-Dame (Doamna-Noastra, inima Frantei atat din punct de vedere geografic, cat si spiritual)
  • Panteonul (aici sunt depuse ramasitele pamantesti ale lui Voltaire - pe numele lui adevarat: François-Marie Arouet - si Victor Hugo)
  • Sacre-Coeur (care ofera una dintre cele mai frumoase panorame pariziene)
  • Arcul de Triumf
  • Centrul Georges Pompidou (care adaposteste Muzeul de Arta Moderna)
  • Saint-Chapelle - "Poarta spre Paradis"
  • ....si multe alte muzee, galerii de arta, lacasuri de cult, cladiri istorice...

Experienta la Paris este absolut minunata, nu m-am gandit nici o clipa ca as putea sa ma amorezez de un oras. Dar s-a intamplat - si daca nu ati fost (putin probabil, sigur sunt ultima romanca venita la Paris, in rest toti ati fost cel putin o data :) ...totusi, daca nu ati fost, va recomand sa veniti macar o fuga sa beti o cafea la una dintre cafenelele cu masute pe trotuar. Extrem de relaxant si pare atat de natural aici la Paris.

Fuga de acasa

Dupa ce am facut copiilor nenumarate promisiuni ca o sa le cumparam chiar si luna de pe cerul Frantei, i-am transferat cu purcel si catel la bunici. Ne asteptam sa fie mult mai zgomotoasa despartirea dar ne-am luat ramas bun in conditii rezonabile, fapt imbucurator avand in vedere ca nu am prea plecat fara ei si din punctul meu de vedere cordoanele ombilicale nu sunt taiate decat fizic (ceea ce nu inseamna mare lucru).

Cursa de dimineata, pe la 9 jumate, a fost cea mai buna alegere din punctul nostru devedere. Dupa trei ore cu avionul si aproximativ 25 de minute cu autobuzul de la aeroport la hotel - putin dupa pranz eram cazati si gata de start. Prima alegere: Sacre-Coeur.

Pentru ca domnul sot mai fusese la Paris acum vreo 5 ani si mai stia cat-de-cat cum merge treaba pe-aici, a facut una dintre cele mai bune alegeri din viata lui (nu mai punem la socoteala faptul ca s-a insurat cu mine :) - a ales un hotel foarte aproape de o statie de metrou si RER (un mijloc de transport care nu e nici metrou, nici tramvai - o varianta care le face pe amandoua, adica circula cu o viteza destul de mare ca si metroul, si serpuieste cand in subteran, cand pe deasupra; ba e metrou, ba e tren, ba e tramvai - spuneti si voi!). Asa ca ne-a fost foarte usor sa ne deplasam.

Primul lucru pe care l-am facut, in ceea ce priveste transportul, a fost sa ne achizitionam niste tichete-abonament pentru trei zile asa incat n-am mai avut grija biletelor si am iesit mai ieftin. De restul ne-am luat covrigi :)


*************************************************************


Maine-poimaine ma mobilizez si va povestesc ce si cum a fost mai departe...
Offf, mult mi-ar placea sa locuiesc o vreme aici! Si voua, asa-i?

6 comentarii:

  1. ah...visul meu... :) sper sa ajung sa vizitez si sa iubesc la Paris...
    amintiri putin dureroase pt. mine, dar sper sa se remedieze situatia.

    astept fotografii.... imbratisari cu drag.:)

    RăspundețiȘtergere
  2. cred ca ai reusit sa publici cartea pentru copii, asa-i? m-am trezit si eu.... :)

    la Paris este absolut minunat, sunt sigura ca vei ajunge si iti va placea la nebunie!

    RăspundețiȘtergere
  3. :) nu, nam reusit sa public cartea. :)

    Da...sunt sigura ca voi realiza tot ce trebuie sa realizez... :) candva..:)

    RăspundețiȘtergere
  4. N-am reusit... scuze... :)

    Toate au un timp al lor... oricat ma dau eu cu cu fundul de pamant si capul de pereti, ele vin cand sunt pregatita.

    Din pacate, uneori nu ma mai pot bucura de ele. :)

    RăspundețiȘtergere
  5. bobonne aniversaire, draguto! la de inca 10 ori mai multi ani impreuna, cel putin la fel de plini ca primii 10! bety

    RăspundețiȘtergere
  6. A la votre!

    Si un cadou muzical:

    http://www.youtube.com/watch?v=uOXzGtlLGgw&feature=related

    dar si:

    http://www.youtube.com/watch?v=OAEZUFI_7hM

    RăspundețiȘtergere