Bun venit!

La ce m-am gandit pentru blogul acesta: sa va arat ce-mi place mie sa fac, sa va mai povestesc pe ce site-uri descopar chestii interesante legate de margelit, eventual sa facem schimb de impresii (poate aveti si voi cate ceva de impartasit), sa va prezint tutoriale cu pasii parcursi in construirea unui model si...mai vedem ce idei imi mai vin.

Nici un om nu poate deveni stapanul mestesugului sau...din prima zi :)

21 august 2011

Lectii de crosetat

Am gasit zilele trecute pe youtube niste filmulete despre crosetat. Sincer, mie imi place foarte mult sa crosetez, sa tricotez, sa cos si sa margelesc, desigur. Dar treaba asta legata de crosetat a inceput cu foarte mult timp in urma, pe cand bunicile mele traiau si le urmaream cum lucreaza tot felul de minunatii cu mainile lor fermecate. Au urmat apoi orele de lucru manual de la scoala si apoi gata. Dar au revenit toate acum, poate am imbatranit sau poate ca s-a trezit in mine monstrul crosetatului si cel al tricotatului.

Sper sa va placa filmuletele si sa vi se para utile, mai ales ca se pot crea niste obiecte absolut minunate - tot felul de brose crosetate si accesorizate cu margele, bentite pentru par...pana la paturi crosetate. Eu am crosetat pentru copiii mei o patura colorata pentru care se isca un mic razboi cand vine vorba de invelit. Cred ca ar trebui sa mai fac una! Iata si "lectia" pentru paturica (am lucrat dupa modelul acesta pana am ajuns la marimea potrivita, cea care acoperea manutele si burtica si piciorusele...nu va spun de cate ori ma rugau sa o probeze - "sa vad pana unde imi vine, mami!":)



Pe mine ma bucura foarte mult atunci cand daruiesc, dar si cand primesc, ceva facut de mana, mult mai personal si accesorizat cu parte din sufletul celui ce daruieste. Enjoy!





In afara de asta am mai gasit ceva foarte dragut (recunosc, si eu mi-am achizitionat o asemenea "jucarie") ideal pentru fetite, si pentru mamici :), o ustensila care este ceva asemanator crosetatului si, cu ajutorul careia, se pot face snururi. Cusute sau folosite in combinatie cu material textil, nasturi, margele sau, ma rog, fiecare dupa propria imaginatie, aceste snururi pot constitui baza pentru crearea de accesorii. Filmuletul pe care il veti vedea este legat de carticica "Bijuterii pentru fetite" de la editura Teora care contine, impreuna cu aceasta ustensila, toate cele trebuincioase inceperii lucrului (croseta, elestice si margele colorate plus modul de lucru si modele). Daca nu vreti sa cumparati carticica, eu am mai gasit aceasta ustensila pe site-ul http://www.pasmanterie-mercerie.ro/ - produs: unealta impletire snururi subtiri.




Si acum, special pentru margelitori. Modul de lucru pentru margele crosetate, un proiect pe care il "crosetez" si eu acum (imediat ce il voi avea finalizat il veti regasi postat).

Un comentariu: